Back In Bus-iness

And so we're back.
Sömnbristande morgonrutiner, pajade tights, morgonhes spårvagnsfärd med Alice i sätet bredvid. Leka pianist på låtskriveriochinspelning, fucka upp inspelning, garva bort sminket under lunchen, tugga träsmak under litterär gestaltning. Med den enda skillnaden att plötsligt var det så mycket ljud ljus rörelse färger smaker lukter människor händelser överallt åh overload för min stackars filmatiserade hjärna. Men uppåttjack för min sällskapssjuka själ, som gottade in sig nåt vansinnigt i ansikten som lyste upp när jag kom gående, armar som drog mig hårt intill och röster som nästan anklagande frågade var fan jag har hållit hus. Har gått omkring och bara varit varm hela dagen. Trots pajade tights och tunn vårjacka.
Nu måste jag dock städa. Inte bara för att det är kul, asså, utan för att det imorgon kommer hit ett tjugotal hungriga sjutton-/artonåringar som vill ha brunch, och goddammit, det ska de få.
This is what we do. Vi värmer varandra, åker buss och äter brunch. Och har det faktiskt ganska trevligt, alltsomoftast.


Dagens lilla glädje-grej: att hinna med min vagn som jag ytterst motvilligt kubbade ihjäl mig för att hinna med.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: lisen

åååååååååååhhh!

2011-03-30 @ 21:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0