Brb, Irl Atm

Jag har haft en av mina teknikfrånstötande dagar. Exempelvis så langade datorn precis en tjutande blue screen.
Som av en händelse råkar det också ha varit en väldigt bra dag.
Tekniskt sett så började idag inatt på golvet hemma hos Hedda tillsammans med Miranda, en tom Ben&Jerry's-burk, en bortglömd samhällsuppgift och tecknad Robin Hood från YouTube. Sen plogade jag mig hem genom orörd snö hela vägen från hållplatsen. Tittade tillbaka på mina fotspår och tyckte om i snökaoset. Ritade ett hjärta med foten.
Imorse åt jag frukost framför världens bästa TCM-kanal och Singin' In the Rain. Sen stack jag och Alice ut i knädjup snö och fotade. Mina fingrar har kliat i flera dagar. Efter det hamnade vi framför Wallander (uuhhuuh) med varsin kopp varm choklad. Samtidigt som jag krigade med bilderna vi tagit. Long story.
Jag har inte gjort så mycket mer sen sist. Haft ett jättekonstigt engelskaseminarie som sög. Varit på mysig fotokurs med lite fel innehåll (jag fotar inte sååå värst mycket i studio). Känt mig smart. Korkad. Glad. Ledsen. Nånting mittemellan.
Satt och frös på Valand igår och kom på en jättefin mening bestående av förkortningar:
brb, irl atm.
Be Right Back, In Real Life At The Moment.
And that's where I'm headed. Till Real Life och myskväll med Alice, Karin och Hannah.


Sorry Lisen, längre än så här blev det inte.
Dagens lilla glädje-grej: att börja knarka ännu en ny låt som hamnat i Spotify-inboxen.
15 dagar till syster ysters återkoms.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: Miranda

älskar det precisa skärpedjupet i din kamera! grym bild!

2011-01-16 @ 13:47:46
URL: http://enpratstund.blogg.se/
Postat av: lisen

Din blogg är typ som syre eller något. Sluta aldrig.



HUR GÅR DET MED WEETABIXEN?

2011-01-17 @ 00:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0