Jordnära

(Ändrade precis titel efter att Marcus fått mig att inse att den förra - Grounded - kan ge fel uppfattning. Ber om ursäkt för onödigt orosmoment. Och tackar för ett generat men uppiggande garv.)

Nytt år nystart ny säng. Tänkte jag.
Var med mamma på IKEA igår, av alla ställen på jorden. (För övrigt blev det när vi var där alarmerande tydligt att jag håller på att växa upp. Jag hatade IKEA när jag var liten. Alltså hatade. "Om du inte är snäll så åker vi till IKEA i helgen", ungefär. Men igår så tyckte jag det var ganska mysigt. Bläddrade bland mattor och kuddar och tiltade huvudet lite lätt och diskuterade allvarsamt inredning med mamma. Sjukt läskigt.) Hur som helst, så köpte vi en ny sängstomme som vi tänkte rigga upp idag.
Men.
Till vår förtjusning (not) upptäcker vi att IKEA glömt lägga ner skruvar och pluggar och grejer. När vi redan plockat ner min gamla säng. Så det fanns inte så mycket vi kunde göra förutom att lägga madrassen på golvet och bädda fint. Så nu sover jag på golvet.
Och det värsta är att det är ganska trevligt. Nytt perspektiv, liksom. Lite som en inomhuspicknick. Imorgon planerar jag att göra varm choklad på honung och käka müsli och sätta på nån film på datorn. Och sitta i min säng. På golvet. Och ha det lite trevligt. På golvet.

Och just nu snöar det lite lätt och maten blev precis färdig och det enda jag har gjort idag är att läsa ut en bok. Rätt nöjd.


Kommentarer
Postat av: Marcus

Haha, jag var orolig hela texten att resten av ditt lov var förstört så jag läste i överljusfart och insåg sen att du bara hade sjukt fyndig titel...

2011-01-03 @ 21:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0