Everyday Indulgence

Brukar aldrig lyssna på Winnerbäck. Vet inte riktigt varför. Bara gör inte det. Men så läste jag en textrad på en random blogg och plötsligt var jag tvungen. Det var inte ens en särskilt bra textrad. Men det var Winnerbäck och jag var tvungen. Så nu sitter jag här med mina wasabinötter och min temugg och lyssnar på dov poetröst och ömtåliga gitarrer och gnuggar mig i ögonen.
Min eftermiddag har varit bäst.
Faktiskt hela dagen, come to think of it.
Låtskriveriochinspelning på morgonen. Satt med Logic i ungefär två timmar och pillade med syntar och elpianon och trumkomp och MIDI-filer och märkte inte att tiden gick förrän läraren hojtade till att vi inte fick glömma att ta paus. Då hade det gått en och en halv timme. Jag slet av hörlurarna och raglade ut ur rummet med närsynta ögon. Satt i bamba och kände mig lite som en estet.
Så sushilunch med Lisen och verbalt osammanhängande färja till stan. Vi bangade litterär gestaltning. Orkade inte. Ville inte. Jag köpte en cola, gick hem och kollade på film hela eftermiddagen. Var helt fascinerad hela tiden. Satt uppkrupen i soffan med en filt och en skål mannagrynsgröt och kunde inte tänka mig nåt lyxigare. Hade inte njutit mer på ett femstjärnigt hotell eller på en fancy spaanläggning. En bra film en tisdagseftermiddag var mer än tillräckligt.
Just nu roar sig Persson med att skicka YouTube-klipp på Död Snö. Får flashbacks. Ler åt förut. Saknar mig inte.

I alla fall, dagens tips: beachvolley. Så galet kul. Har träningsvärk idag i muskler jag inte visste att jag hade. Och lite sand i träningsbagen. Men det är värt det. Med feeet marginal.


Dagens lilla glädje-grej: att åka morgonspårvagn med Alice.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: HILDA

Bahahhaa Död Snö = PAINFUL TO WATCH! sämsta filmen evaaaah!

2011-02-09 @ 02:12:52
URL: http://hildaiusa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Blir stolt över dig Lisa! För det med Lasse alltså. Åh, gillar du det?

2011-02-21 @ 16:13:13
URL: http://enelegi.blogspot.com
Postat av: Clara

Får man fråga vilken textrad av winnerbäck det var? :D im a big fan of his

2011-03-14 @ 23:10:57
URL: http://fenomeena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0