Dom Säger Jag Är Lat, Jag Säger Okej


Ljus. Överallt och hela tiden och åh. Snön håller på att smälta ner i små bäckar längs trottoarkanterna och det kikar fram en tveksam disig sol över trädtopparna och jag dricker O'boy och mår oförskämt bra och åh. En sats frallor står på jäsning och datorn kämpar med att ladda in bilder från dagens fotoexpedition. Tog trekvart till att halka runt med dåliga skor och få håret urblåst och förfrysa fingrarna och digga musik och få en paus från mig själv. Försvann i hörlurarna och slutade tänka. Bara tittade på ljus och bländartal och färger.
Nu sitter jag och mumsar på det numera färdiga brödet. Damn, I'm good. Av någon anledning är det alltid det jag gör, bakar bröd, när jag är ledig och vill varva ner. Det är något så fridfullt och mysigt över att ha tid att låta degen stå och jäsa, komma tillbaka, knåda lite, skyffla in i ugnen och en stund senare ta ut en plåt gyllenbruna skapelser som sprider gos i hela huset. Och nybakat bröd? Guds gåva till mänskligheten. Det är det bästa jag vet, alla kategorier.
Jag känner mig bra idag. Kort sagt bara bra.
Annat kan man säga om syster ysters datorhelvete. Tre blue screens på en och en halv timme. Känns inte som att den mår riktigt bra. Försöker att inte skrika. Lyckas halvbra. Syster yster och mamma undrar vad som händer.

She pours a daydream in a cup
A spoon of sugar sweetens up
And she fights for her life as she puts on her coat
She fights for her life on the train
She looks at the rain as it pours
And she fights for her life as she goes in a store
With a thought she has caught by a thread
She pays for the bread and she goes
Nobody knows


Dagens lilla glädje-grej: att lägga stämmor på Oren Lavie – Her Morning Elegance.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0