Färglöshet Och Oproportionerlig Pepp


Vem drog ner färgmättnaden?
Lyssnar på musik, dricker choklad, äter kakor. När färgen är borta får man det.
Vi har nya muggar nu. Vita, släta, snygga. Och en massa nya teer. Och en svart termosmugg som jag tänker fylla med koffein.
Jag letar musik. Är på jakt. Kollar igenom profil efter profil på Spotify. Om någon har ett tips, snälla, snälla, länka. Vad som helst som inte är dansband, country eller grindcore. Och-
näe.
Näe.
Nu jävlar blev jag lack.
Spotifyreklamen annonserar att man kan få en "7-day free trial" för Spotify Premium. Gött, tänker jag som har en iPhone. Klickar på bannern.
"It appears that you've already been a premium user and this trial is only valid for new users."
Happ.
Fuck you, då.

Imorgon blir det klassisk fredagsfika. Taggar skiten ur mig. Planerar beställning. Räknar ner timmarna. Påminner Lisen med jämna mellanrum. Funderar på fikaställen. Kontrollerar saldot. Ändrar min mentala beställning.
Livet blir mycket roligare om man övertaggar. Småsaker blir fantastiska. En kopp kaffe blir det mest otroliga man kan tänka sig, fredagsfika blir en lysande höjdpunkt att se fram emot hela veckan, en god lunch kan peppas för flera dagar i förväg.
Gör det; övertagga. Börja jubla när din kompis dyker upp på morgonen. Planera exakt vad ni ska göra på håltimmen. Tagga att komma hem och sätta på en bra låt. Peppa varandra. Ta en skitsak och tagga sönder.
Jag lovar, det blir askul. Och det behövs i vardagen. Som min alldeles för kloka far sa häromdan: man behöver saker att se fram emot. Om du inte har planerat nån Thailandsresa inom de närmaste veckorna; ta en fredagsfika. Tagga lika mycket.

Såja, snodde en bra låt från Marcus profil: Oren Lavie – Her Morning Elegance. Sån musik passar mig perfekt just nu. Oh god. Perfekt.
Nu taggar jag tjugo minuter i duschen. Ska bli underbart. Ska sätta på hög musik. Ska dra på hög värme. Ska göra en hårinpackning. Ska sjunga med lite falskt i låtarna. Fan vad nice det ska bli.

Dagens lilla glädje-grej: att sitta på hållplatsen och känna att den bleka februarisolen trots allt värmer lite.
Sweet dreams <3

P.S. Sitter vid fel dator. Har inga nya bilder här. Så det blir ingen idag. Doh. D.S.

Kommentarer
Postat av: miranda

allt med the Doors. helst på vinyl :)

2011-02-03 @ 20:00:55
URL: http://enpratstund.blogg.se/
Postat av: Karin

Lisa, vi gillar dig även om du inte har någon ny bild...

2011-02-04 @ 15:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0