Jag Är Glad Men Jag Kallas Smutser


Hephephep.
Hur är läget, läget är att det är fucking måndag och det är fucking kallt och det fucking bästa som finns är att fucking skratta. Så det har jag försökt göra. Kom direkt från landet till biblioteket skulle plugga historia Lisen började berätta bajshistorier jag skrattade. Gick på bio med pappa såg The King's Speech den var sjukt bra jag skrattade. Det blev idag jag fick ett omtänksamt sms av Oscar jag skrattade. Kollade på Betnér-klipp på YouTube med Lovisa på bordevaraförbjudettråkig svenskalektion jag skrattade. Lyssnade på Melanie som rapade fram namn på lunchen jag skrattade. Fattade ingenting på matten kände mig korkad jag skrattade. Åkte buss med klassen jag skrattade. Kom hem vi hade ingen mjölk försökte ringa mamma hon glömde mobilen hemma jag skrek på telefonen kunde inte riktigt skratta. Gick ursinnigt ner till affären köpte mjölk Karin smsade jag skrattade. Och nu sitter jag här och ler lite åt skärmen och ja, jag äter wasabinötter.
Det har inte varit en fantastisk dag. Det har faktiskt varit en ganska jävlig dag. Men jag har iallafall skrattat och gjort mitt bästa för att ha kul ändå. Och lyckats ganska bra, skulle jag vilja påstå. Inser det hela tiden mer och mer: saker blir vad man gör dem till. Och jag vill göra dem bra.


Dagens lilla glädje-grej: att gunga fram och tillbaka i spårvagnssätet till Kristian Anttila – Smutser.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0