Tycka Om

Har kollat på alldeles för många snygga bilder på facebook och har cravings för att ta med mig några vänner ut till landet och fota och fota och fota. Vill sådär att det nästan gör ont. Men i sommar. Då jävlar.
Just nu är jag yr. Väldigt yr, faktiskt. Vet inte om det är för att jag har ätit för mycket brunch med syster yster och syster ysters kompisar eller om det är för att jag har stirrat för mycket på datorskärmen som visar crackad version av Photoshop som är jättejättesvår att fatta men bäst eller om det är för att jag har sovit för mycket men oavsett vilket så ska jag nog överleva.

Jag älskar att vara ledig. Det finns ärligt talat få saker som går upp mot det. Inga krav, inga måsten. Fucka planering, fucka väckarklockor.
Som igår.
Träffade historiagrupp kring tolv på biblioteket. Satt där i någon timme, letade källor på afrikansk historia, bläddrade hit och dit och gjorde inte så mycket vettigt. Halkade med Lisen och Rochelle till fotoutställning på Hasselblads Center. Förundrades, provocerades, tyckte om. Sen ville vi utmana ödet och sitta på en uteservering med filtar och en varm kopp. Det hittade vi inte. Men vi hamnade på Espresso House i alla fall. Åt scones, drack chailatte, tyckte om. Klockan blev fyra och vi trodde det var Trubadurslam på Café Hängmattan. Knatade omkring en kortis i Vasa innan vi halkade på vagnen till Majorna och satt på cafét och drack te, fotade och tyckte om. Så visade det sig att det inte alls var Trubadurslam för vi hade kollat på fel månad. Men vi satt kvar ett tag i alla fall. Klockan blev sex och kurr i magen. Åkte hem, frös och tyckte om. Så hade det gått en hel dag utan sirapssega timmar eller krav på att bara orka med. Bara improviserad fantastiskhet.

Om nån timme ska jag försöka träna, om brunchen hunnit smälta något. Sen ska jag träffa vänner, äta Ben&Jerry's och försöka fira att vi är fria singlar. After all, det är ju Alla Hjärtans Dag.
För två år sen var jag bitter. För ett år sen var jag överpepp. I år bara är jag.


Wtf. Vet ej vad som hände med färgerna. De ska vara mycket fylligare. Funkar i alla andra program. Nåja. Får lägga upp på facebook, eller nåt.

Dagens lilla glädje-grej: att sitta med Photoshop och flina åt alla saker jag plötsligt kan göra.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: M E G A P I X L A R / marcus

SVAR: Hehe jag borde köra en tävling! Vem vill inte vinna det liksom?

2011-02-15 @ 17:41:26
URL: http://megapixlar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0