Det Är Lugnt

Yup. Tänkte bara säga hej. Innan skolan drar igång med tretimmars svenskalektion.
Känner mig inte så knäckt som jag trodde. Första lektionen innehåller ingen examination. Då är det lugnt. Ingen större prestation förväntas. Då är det lugnt.
Längre fram än så vägrar jag tänka.
Jag har inte gjort mycket senaste dagarna. Gått omkring i flera timmar. Tagit smått tråkiga foton. Tränat. Lyssnat på The Weepies – World Spins Madly On. Skrivit klart en svidande sen franskainlämning. Sett klart Matrix-triologin med Miranda och blivit sur på antiklimaxet. Skrattat åt det. Ätit brunch på Ritz, känt mig jättefin i kanten och brutit ihop över ett tråkigt skämt om mina laggiga knogar.
Och nu ikväll har jag suttit i studion med världens bästa pappa och spelat musik till låtskriveriochinspelning. Månen står lågt och är gul och imorgon får jag träffa mina vänner igen och det tar udden av skolångesten. Då är det lugnt.


Dagens lilla glädje-grej: att gå en extra hållplats i solsken.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: Petra

nä nu tycker jag det var för längesen vi sågs hörru!

2011-02-23 @ 19:19:30
URL: http://petralundevaller.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0