Sång och Val och Mycket, Mycket Mer


Helg:
Städa.
Tjejmiddag hos Hannah, hemma för sent.
Vakna nervös och öva på lånad synt.
Kämpa med att få ner tidig middag. Packa ner synt, sladdar och gura och åka till Café Hängmattan.

Trubadurslam:
Rigga upp synt, fingra på bordskanten och få sura blickar.
Se cafét fyllas upp.
Ändring i planerna, fyra låtar istället för tre. Hjärtat i halsgropen och skakigt visst fan iiiiiiinga problem.
Upp på scen och blackout och sjunga lite och ojojoj missad fjärdedel och what the fuck ingen hörde och whoooaaa.
Skakande händer och vattenglas på vattenglas på vattenglas.
Upp på scen och blackout och helvete varför valde jag gitarr och ojojoj lite kul är det ändå och FAN vad hände där och äsch vafan snart slut.
Huvudet i armarna och hysteriskt skratt och hej vad gör jag skitsamma.
Paus.
Upp på scen och blackout och fuck it den här låten kan jag fan och lite nöjd ändå och får skitpoäng och ooooookej?
Vattenglas på vattenglas på vattenglas på vattenglas.
Upp på scen och blackout och go låt men fuckar tempot och fyllepar som skriker FUSK men vägra komma av mig bara kör som jag alltid säger och bara kör.
Slutresultat och inte förvånad:
förlora med två poäng mot förra SM-vinnaren.
Få ett porträtt på mig själv av Hängmattans hustomte. Löjligt glad och vill krama om honom men vågar inte. Le som en sol och säga åhmengudtack shiiiitvadFINT och bli obeskrivligt rörd av hans blyga fnissande.
Åka hem och vara lite besviken.
Dricka chailatte och hata att jag vill gråta. Arg.
Titta på valvaka i soffan med pappa.
Vill bara gråta ännu mer.
Slockna strax innan elva som en boll under täcket.

Idag:
Vakna till valresultat som skrämmer livet ur mig. Tankar på att emigrera så snart som möjligt.
Frukost på vagnen, byta nummer med busspolare och vara glada att få sittplatser.
Faila på svenskan och banga engelskan. Istället ta tidig lunch och få skrattanfall i bamba, sabba sminket.
Få beröm för trubadurslam, titta ner i marken och inte fatta. Problem med att möta folks blickar. Gör det ändå. Le och säga tack.
Leta upp ett ensemblerum med Oscar och Lovisa.
Planer på stämmor och gemensamma låtar.
Missa x antal bussar och bli en halvtimme sena till Botaniska Trädgården.
Knata omkring i leran med en karta och ett litet häfte och ta kort på älgar och skyltar som pekar mot grisar. Ha det lite småmysigt på nåt sätt ändå. Tycka om.
Se en kvinna med en cigg i handen som väntar på Bokbussen och hostar.
Köpa en ciabatta. Kleta på pesto och göra varm choklad.
Lyssna på Jack Johnson och redigera lite bilder.
Städa rummet och titta på regnet.


Dagens lilla glädje-grej: att misslyckas med att Ta en Bild på Vår Grupp framför en Sjö och skratta tills magen krampar och skita i att skorna läcker.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: emma

Förlora med bara två poäng mot förra vinnaren?! Vadå dåligt, nu fattar jag inte mycket här. Jag tror nog mera på dina kompisar i det här fallet vännen, du hgar som lite för höga krav på dig själv..

Ben hälsar "well done for the show, really really happy for you! oh, and hojjabajja... (I know)"

Älskar dig, din röst och musik! :********

2010-09-22 @ 01:07:49
Postat av: lisen

LISA LISA LISA

du skriver så jävla bra och sjunger ännu bättre. Hur kan du känna dig besviken? Jag hade definitivt föredragit cancer än att ställa mig upp på en scen framför främlingar och sjungit och PÅ TOPPEN AV DET blivit betygssatt på hur bra jag blottar min själ inför allmän beskådan. Hoppas du inser hur modig du är.

2010-09-23 @ 22:21:38
URL: http://finnettfel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0