Maktmissbrukare, bakverk och... tja

Donneronsdag och kakor med The Kooks i högtalarna och jag ska gifta mig 2021 och förhoppningsvis är jag klar med min franskaläxa då. Regnskurar och förvirrade solstrålar som lyser upp guldet i lönnarna på väg hem från hållplatsen. Ånga som stiger från gatorna och fan att jag lämnade kameran hemma.
Igår nollade vi de stackars ettorna i en sjö vid namn Slottsskogen. I regnet blev de äggade och målade på och förolämpade och förnedrade och i vissa fall slickade på av maktberusade tvåor och treor. Kändes lite för bra för att jag skulle tycka om mig själv. Fick vid ett tillfälle smuts på handen, gick fram till en etta och torkade av mig på hennes tröja med förklaringen ursäkta, du är etta. Hon gav mig en småledsen blick och sköt fram sin axel. Sen hoppade jag runt med Vidar och pratade (snällt) med några ettor - de som överlevde - innan vi hamnade några stycken på ett café tillsammans med några från parallellklassen. Rullade hem nån gång vid elva-tiden, lyckligt nibblande på en 7elevenbrownie.
Idag kom jag försent till ett klassmöte i skolan där jag egentligen bara satt och spelade gitarr och övervägde ett erbjudande om att spela bas innan jag drog hem till Miranda och käkade lunch och skrattade åt hennes hårande katter som gjorde roliga ljud. Sen gick vi lite på stan och hoppade studsmatta vid Järntorget och misslyckades med att hitta en halsduk som jag ville ha.
Ikväll vill jag fortsätta jobba på en låt som jag och pappa jammade ihop och dricka chailatte men har en känsla av att det blir franskaplugg och svar på syster ysters mail (vilket inte låter så jobbigt men är emotionellt utmattande).


Dagens lilla glädje-grej: att vakna i ett ljust rum med en solstråle som kittlar mig på näsan.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: emma

sjalv maste jag dela upp lasandet och svarandet av mail... laser det forst,ler och snyftar lite, och sen ett par timmar/dag senare svarar jag pa det. nar jag jobbat upp modet igen typ. 我爱你!

2010-09-16 @ 06:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0