Och vad gör vi? (VI ÅKER SPÅRVAGN)


Sitter och mumsar på en bit After Eight men så gör jag inte det om nån frågar för det är bara en vanlig torsdag. Navid sjunger i högtalarna om att han kan va en korv om han vill MEN DET VILL HAN INTE och jag sitter och småsnörvlar och äter (inte?) After Eight och det är bara en vanlig torsdag. Jag skulle kunna plugga på en massa olika saker om jag ville MEN DET VILL JAG INTE för jag är trött på att plugga och ärligt talat så orkar jag helt enkelt inte bry mig, och så obsessar jag över pianobarnet och så undrar jag vad syster yster har för sig (sover förmodligen, det verkar vara populärt där borta) och så har jag fortfarande inget att skriva en engelska-essay om och så är det bara en vanlig torsdag.
Det är bara en vanlig torsdag och jag är småsjuk och har haft ett franskaföredrag som inte blev ett föredrag utan bara smälla upp en overhead och spela en fransk låt. Det är bara en vanlig torsdag och jag har åkt båt hem och varit nära att åka tillbaka till Lindholmen när båten fick för sig att vända utan att säga till mig och jag hann precis hoppa över grindarna som stängdes och ramla iland med ett triumferande smågarv. Det är bara en vanlig torsdag och när det är soligt ser det ut som att träden på Lindholmsallén har frusit till mitt i en brand. Det är bara en sån där smärtsamt vanlig torsdag när yoghurten är slut och ingen orkar laga mat. Precis en sån dag som största delen av livet utgörs av, och jag är så
jävla
glad
över att det bara är en helt vanlig torsdag.


Dagens lilla glädje-grej: att inför ett tjugotal småtrötta, småirriterade sjuttonåringar stå och mecka med en overhead och inte bry mig det minsta om att alla stirrar på mig.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: Miranda

omg vi har samma krukväxt

2010-10-07 @ 18:18:41
URL: http://enpratstund.blogg.se/
Postat av: lisen

god damn! bra skrivet

2010-10-07 @ 21:52:47
URL: http://finnettfel.blogg.se/
Postat av: Anonym

UPPDATERA

2010-10-10 @ 11:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0