Träden dansar ju i vinden

Det finns ett undantag för varje regel.
Regel:
tortellini är alltid gott.
Undantag:
Lidls ursäkt till plastig smörja som grannarna glömt kvar.

Regel:
man sover alltid länge på lördagsmornar.
Undantag:
att vakna strax innan nio och med en suck gå och titta på Systrar I Jeans.

Idag har jag, med lite tur, skrivit klart en novell.
Tja.
Det var väl det.
Förutom att ha gjort en sats frallor som står och jäser, då. Och desperat försökt få tag i en klasskompis nummer.
Det kanske märks rätt tydligt, men jag har absolut ingenting att säga. Ville bara ha nåt att göra medan jag käkade plast-tortellinin och blängde på min förrädiskt tysta mobil.
Så. Nu har jag gjort det.

 

Som liten eldade du på klippor
du satt på stenen och
förstod inte sprickorna, du skyllde dem på Gud
tog en näve aska och kastade på himlen
och solen försvann för ett ögonblick


Dagens lilla glädje-grej: att ha ett kort litet samtal med kassören som känner igen mig i den lokala livsmedelsbutiken.

Sweet dreams <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0