Mystik, Mirakel och Magi

Go måndagkväll.
Chailatte i lite för liten kopp och (inte?) en bit After Eight vid sidan om. Informerande tal i retoriken imorgon men känner på mig att jag kan komma att försova mig en sisådär tre timmar.
So what. Är man skoltrött så är man och då är det bara att göra det bästa möjliga av det.
Tänkte börja med talet i eftermiddags, men på grund av en alldeles för lång rad känslostormar och en våldsamt tom mage så höll jag på att tuppa av i skrivbordsstolen och ramlade istället ihop på sängen, inbylsad i en stor stickad tröja och halsduk och insnurrad i ett tjockt duntäcke, och slocknade som ett ljus.
Livet leker, men reglerna är inte alltid rättvisa och man kan inte alltid välja sina motspelare. Och om man ramlar och slår sig så är det lite svårare att läka än att gömma sig i en varm famn och sätta på ett plåster. Men på något Mystiskt och Mirakulöst och Magiskt vis så löser det sig nästan alltid ändå.
Lite jävla obstinat är jag nog i alla fall. And proud.

Annars har jag lärt mig att klättra idag.
Har letat fotfäste och darrat på handen och dragit mig själv högre och högre upp och varit lite rädd och fått vitt kalk på mina kläder och förlitat mig på killen långt nedanför som höll i min säkerhetslina. Fått en adrenalinkick och varit lite glad för livet som trots allt inte alltid leker riktigt schysst.


Dagens lilla glädje-grej: att somna direkt utan att ligga vaken och obsessa och hata.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0