Jag slog upp ordet OBSTINAT

Ju mer omotiverad och skoltrött jag är, desto mer tänker jag sätta mig och plugga. Ju mer jag känner för att gråta, desto mer tänker jag hitta saker att skratta åt. Ju mer rädd och förvirrad jag är, desto mer tänker jag anstränga mig för att våga och förstå. Ju svagare jag känner mig, desto starkare tänker jag bli. Ju mer stressad jag är, desto lugnare tänker jag ta det. Ju ensammare jag känner mig, desto mer tänker jag träffa människor. Ju mer jag hatar, desto mer tänker jag anstränga mig för att älska.
Häromdan bestämde jag mig för att älska de skrikande barnen på spårvagnen.
Ju tröttare jag är, desto mer saker tänker jag göra. Ju tystare det är, desto högre tänker jag ställa mig och skrika. Ju mer det regnar, desto mer tänker jag vara min egen lilla sol. Ju längre jag faller, desto högre tänker jag klättra upp igen.



Kommentarer
Postat av: mikaela den sneela

är det du som är författaren? författaren är överjäkla träffsäker i vilket fall!

2010-10-10 @ 18:21:52
Postat av: Jasmine

Bra bra bra. Det kör vi på!

2010-10-11 @ 00:08:46
URL: http://atthamna.blogg.se/
Postat av: lisen

DU GLÖMDE DAGENS LILLA GREJ!

2010-10-14 @ 08:01:02
URL: http://finnettfel.blogg.se/
Postat av: Anonym

GLÄDJE GREJ

2010-10-14 @ 08:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0