Misstänksamhet.

Kommer du plötsligt kallna?
Bestämma dig för att inte ge mig mer?
Hosta till och vända dig bort?
Jag vet inte om jag kan lita på dig. Älskade dusch, du är underbar, men du har svikit mig förut. Ändå kan jag inte låta bli att älska dig.
Jag förlåter dig allt.
Jag förlåter dig allt.
Jag förlåter dig allt.

Idag blev jag ägd.
Fet-fucking-ägd.
Åkte till skolan för att ha en lektion.
Som var inställd.
Bröt ihop och började garva. Älskade det. Ägd av skolan. Helt underbart.
Men det slutade ganska bra i alla fall. Åkte buss under diskuterande och jämförande av julkalendrar och knatade runt i oräkneliga affärer och julshoppade med Hedda. Blev hög på mochalatte och halstabletter och snurrade runt bland klädhängare och bokhyllor och hade det kort sagt ganska jävla trevligt.

Och igår var jag på fotokurs som behandlade grunderna inom digitalt foto. Satt ensam längst ut i ett hörn med kurrande mage och penna som trummade mot skrivblock.
Jag lärde mig att jag redan kunde grunderna.
Det var väl också ungefär det enda. Men det var fortfarande trevligt.
Kände mig nästan lite kaxig. Jag var yngst och med vad som verkade vara äldst kamera, men var den enda som inte verkade få panik när föreläsaren (förträfflig människa, träffat honom vid ett flertal tillfällen) började prata om ISO-tal och bländarskala. Jag satt och ritade blommor och var inne på facebook. Blängde på paret framför mig som delade på en Kexchoklad. Satt för mig själv och myste lite. Släppte tankarna på skolarbete och allting förutom exponeringskompensation och statusuppdateringar.

Nu ska jag koka gröt. Ska på adventsbrunch imorgon med klassen och taggar lite oproportionerligt mycket. Men ändå. Det är okej. Med den klassen och den gröten hade ni också gjort det.
Dagens citat kommer från Ernst: "Har det hänt någon gång att du nästan blivit förälskad i en sten?"
Den killen är så fin.


Dagens lilla glädje-grej: att värma händerna på en take-awaymugg från Espresso House.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0