Intermission

Sitter och diggar Broder Daniel – Shoreline och har precis tagit en dusch efter att ha varit iväg till gymmet en kortis. Är oproportionerligt stolt. Har dessutom knatat omkring i skogen med skolan och spelat frisbee-golf (tro det eller ej, det var faktiskt ganska kul - förutom när min frisbee gjorde en djupdykning i en bäck), och sedan cyklade jag och Hilda till och från Nordstan, vilket ju tog sin lilla tid. Jag har i alla fall tränat mer idag än på aj aj aj jag vill inte tänka på hur länge.
Poängen är att nu gjorde jag det. Jääävlar vad det tog emot, men jag gjorde det, tog mig själv i kragen och kom iväg. Jag måste börja göra det lite mer. Kan inte sitta på min feta röv och tycka synd om mig själv, jag måste fan börja ta tag i saker.
Kollade upp replokaler på Studiefrämjandet igår; sjukt stolt över det också. Så små saker, så oändligt små jävla banala saker, men jag vill tro att jag börjar ta tag i dem nu. Tar tag i mig själv. Säger nej till att gå på stan om jag vet att jag måste plugga, går hem och faktiskt gör det. Säger nej till saker jag inte vill, för att det är okej. Jag är värd det. Faktiskt. Jag är så jävla trött på jante-lagen och alla konstiga tabun; varför kan man inte säga hej till en främling på spårvagnen? Eller skita i att sminka sig utan att känna sig skabbig? Eller stå och dansa ensam utan att dra till sig män i vita rockar? Eller erkänna att man faktiskt är helt okej? Jag fattar inte. Och jag menar, jag är inte heller nån som gör sådana grejer - jag hälsar inte på främlingar och jag står inte och dansar för mig själv (så ofta, i alla fall), men jag vill. Jag vill våga vara konstig.
Och jag är jävligt trött nu.
I alla fall. Historian är inlämnad. Det känns inte lika bra som det borde. Tror jag har skrivit alldeles för lite på en uppgift och säkert missuppfattat en massa och ååhhh ångest, men nu kan jag hur som helst inte göra nåt mer åt det, och jag tänker vara glad i alla fall. Och träffa lite folk och baka kladdkaka ikväll. Har seriöst sett fram emot det hela dagen.
Nu kan jag slappna av i ungefär en timme innan jag börjar stressa upp mig för franska nationella på måndag. Peppen. Kommer bli en jätteparty helg, det här. 


Dagens lilla glädje-grej: att ha en lång, viskande och väldigt seriös diskussion om kakor.
By the way. För er som inte vet eller kommer ihåg så är dagens lilla glädje-grej (som namnet kanske antyder) bara ett litet sätt för mig att komma ihåg/komma på att det faktiskt finns små fina och bra saker överallt, hela tiden, oavsett hur svårt det är att hitta.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: emma

du är bäst och du har så rätt, så rätt. njut av det du kan och försök njuta av resten med <3

2010-05-08 @ 13:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0