Flit

Produktiv dag.
Vaknade med tuppen klockan elva, käkade frukost med film, tog en dusch, stack ner på stan med Miranda. Nu är klockan strax fem och jag har inte gjort ett piss av allt det plugg som måste göras. Och skolans mail laggar och säger att jag har fel lösenord, which I don't.
Jag är så jävla trött. Och trots att jag egentligen är gladare än på länge - eller kanske just därför? - har jag vaknat flera dagar i rad med nån sorts kvävande känsla av meningslöshet som får mig att vilja somna om med ansiktet begravt i kudden. Jag fattar inte varför. Men det sabbar lätt en hel dag. Och det är så jävla onödigt.
Men jag har köpt en snygg jeansskjorta på Beyond Retro, haft en kul kväll igår och ser fram emot en trevlig kväll ikväll också. Jag tänker inte låta några småsaker förstöra den tillfälliga, alltför sällsynta euforin som jag befinner mig i just nu. Å andra sidan är det också småsaker som orsakar den. Men men. Jag orkar inte grubbla.
Man vill bli älskad, själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.
Fuck, jag måste göra nånting nu. Städa rummet, fortsätta läsa Doktor Glas eller laga mat åt mig och syster yster. Jag kan inte sitta här i min konserverande ensamhet längre. Det funkar inte.


Dagens lilla glädje-grej: att misstolka ett sms, bli irriterad och sen få reda på att jag hade helt fel och bli glad igen.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0