Löööv och sten

Sitter och tittar på fiskmåsar som flyger löjligt högt över träden. De ser ut som små vita prickar. Fiskmåsarna, alltså.
Jag har tid till det. Och att prata om ingenting och hårfrisyrer i trekvart på Skype med Oscar. Och kolla på kontrasterna mellan blygrå moln och klarblå himmel och lyssna på Clayhill – Please Please Please Let Me Get What I Want. Vissa dagar identifierar man sig med vissa låtar, och idag är det här jag. Ett jag som känner sig helt varmt och lite rört. Av ingen särskild anledning. Faktorer som skulle kunna bidra är att vi ikväll ska ha sushi- och filmkväll och att musikuppspelet (som i och för sig var tragiskt, jag skojar inte - tragiskt är ordet) är över, och att allt för en gångs skull inte är så jävla svårt. Jag mår bara bra. Inget mer och inget mindre, och jag ska inte ifrågasätta nåt. Känner mig mest bottenlöst tacksam. För livet.

I don't promise that I'll never cry again
I don't promise that it won't go away in the end,
I don't know what will change and what will remain,
Tell me how am I supposed to stay sane

There are days when I can't stand up straight
There are days when the earth can't seem to hold my weight
There are days when I don't want to feel,
There are days when I don't think I'll ever heal

För det finns ju (bara för att, in the words of Tommy, problematisera) tråkiga saker också.
Som att träffa Buss-fan på morgonen.
Värre blir det inte, alltså.


Dagens lilla glädje-grej: att få känna sig liten och sårbar och bara bli älskad i gengäld.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: Shelly

Vad ska ni spela?

Musik.

Klockrent!

2010-05-25 @ 19:12:14
URL: http://atthamna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0