På tillvarons flytmadrass

Oh. My. God. Mattenationella är över. Alla jävla nationella är över. Yeheheheheah. Svårt att fatta. Nu kan livet börja, när man inte behöver bita på naglarna och ligga sömnlös över matte-helvetet. Firar detta med att öva på pulp fiction-dansen och ignorera förkylningen som ligger kvar och är allmänt jobbig i lungorna.
Jag kan inte komma över den här värmen. Att sitta ute på skolans parkering i T-shirt, att bli glad för en svalkande vindpust, att sitta ute och läsa ett häfte men bli bländad av solen.
Ljusetgräsetvärmenvindensolenluftenjordenmänniskorskrattregnskursolskenluftenlukten-
livetmmm.
Börjar hitta nån sorts balans, vill jag tro. Mellan och i relationer och skola och hem och familj och mig. Där det liksom faktiskt finns plats för ett mig. Det är skumt, yes, it is. Men ändå inte.
Ni vet.
Nu åskar det och syster yster har studentbal ikväll och jag ska träffa folk (bryter min sjukling-isolering) och lyssnar på Bon Iver igen och det är helg och det är varmt och jag flyter balanserat omkring på en flytmadrass i tillvaron och mitt i allt ett litet leende på bussen som bara är riktat till mig själv.


Dagens lilla glädje-grej: att få veta att matteläraren anser kursen vara slut och att vi därför inte har några fler lektioner.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: Miranda

gahh sjukt fin bild :D

2010-05-21 @ 20:58:28
URL: http://enpratstund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0