Jag kan sluta när jag vill

Dagens andra kopp chaite är på ingång, och mitt paket med näsdukar är slut. Önskar att jag var lika flitig med skolarbetet som med vattenkokaren.
Tillbringade hostande förmiddagen på café och en kort shoppingrunda på stan med Oscar. Känner nu att alvedonen jag tog imorse börjar sluta verka och jag känner mig rätt krasslig, och geografiinlämningen är inte det jag helst vill lägga energi på just nu. Men den kommer ju inte göra sig själv. Förmodligen.
Jag tycker att förkylningar får ta väldigt mycket skit. Visst, det inte jättekul, men - det finns positiva saker med det också (hrm hrm, here goes):
  • Man får väldigt rolig röst
  • Det är okej att äta mängder med glass...
  • ... och chaite
  • Det är faktiskt ganska mysigt att ta på sig en massa stickade kläder och kura ihop sig i en filt
  • Folk är gärna lite extra snälla
  • Man ser en jävla massa filmer (oftast, i alla fall. När man inte pluggar.)
Mm, justdet.
Och asså hehehe jag älskar min röst när jag är förkyld; den är heeelt åt helvete. Det är så fint.
Och imorgon är det muntliga franska nationella. Tjohopp.
Och snart ska jag ner på stan igen för att ta en snabb fika med Linnéa som pallrat sig hit från Falkenberg.
Fan om man inte ska beställa en chaite, asså.


Dagens lilla glädje-grej: att få en lång kram.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0