Sjuk(t) glad

Sitter ihopkurad i soffan på landet och snörvlar. Lungorna känns en liten liten aning krympta och det känns som att det mest intelligenta jag får ur mig är ett hest ööhhh. That's right, jag har blivit överraskningsförkyld. (För övrigt är det ganska intressant att rättstavningsprogrammet inte reagerade på ordet överraskningsförkyld. Hm.) Of Montreal – Wraith Pinned to the Mist går varm i högtalarna och ackompanjeras av regn mot fönsterrutorna och fågelkvitter; dels utifrån och dels från syster ysters fågelhelvete.
Har precis avslutat en mäktig frukost bestående av amerikanska pannkakor och sirap (!), jordgubbar, färskt bröd, marmelad och varm choklad. Faktiskt väldigt nice. Ska käka frukost på café imorgon också, så det blir två fina frukostar i rad för lilla mig, håhåjaja. Sämre kan man ha det. (Och stavningsprogrammet reagerar inte på håhåjaja men däremot på nice. Vad är detta!?)
Igår tror jag var årets varmaste dag, med sol och ledighet och så. Men jag hasade omkring med mamma och syster yster i ett shoppingcenter i fyra, fem timmar och letade ihjäl mig efter skor som jag och mamma kunde enas om. Det gick inget bra. Men sen stack vi tillbaka hit (fortfarande på landet) och jag kilade ut på en fotopromenad - utan jacka. Fatta. Nu jävlar är det vår. Jag frös nästan inte alls, heller. Yeah. Sånt gör mig jätteglad.
Förutom att jobba stenhårt på att bli frisk ska jag idag försöka plugga, så att jag inte får panikmycket nästa vecka. Siktar på lite framförhållning. Dock är oddsen för att detta ska lyckas synnerligen låga baserat på tidigare erfarenheter. Jag. Är. Lat.
Jag är förkyld och småstressad och har sovit sjukt dåligt så jag borde inte må bra men jag gör lite det ändå. Och jag gillar det. Är glad för att jag är glad och då blir jag ännu gladare.


Dagens lilla glädje-grej: att göra en kopp chaite av ett nytt pulver som vi köpte från Espresso House som smakar grrrrrrreat.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0