Varm choklad med chokladbitar

Regn.
Lite som en vatten-vägg man skrikande springer in i med ett paraply som en lans framför sig.
Jag brukar hata regn. Men idag var det av någon anledning otroligt mysigt. Passande, på nåt vis. Gråheten som lyser från molnen känns lugnande, och eftersom jag idag har lovat mig själv att inte plugga så kan jag sitta och titta på fönsterrutorna och regndropparna och bara titta. Med en kopp varm choklad med små chokladbitar i.
Har lite tips idag. För det första ett måste i högtalarna en regnig, halv-melankolisk dag som denna:
Jack Johnson – Banana Pancakes
Jack Johnson – Upside Down
Jack Johnson – What You Thought You Need
Jack Johnson är helt perfekt sådana här dagar. Lugn pepp, typ.
För det andra, Rockishellys blogg (Rocki, jag älskar den nya headern by the way!): http://atthamna.blogg.se/
Otroligt fint, mysigt och klokt.
Idag, efter att heeeelt ha fuckat upp mattenationella (jag skojar inte den här gången, helvete vad dåligt det gick), stack jag och Hedda på stan en stund och inhandlade lite försenade presenter till Miranda, som vi sedan kidnappade och bjöd på fika. Jag tycker det var ganska bra. (Fast kidnappningen i sig var lätt misslyckad. I ösregn stod jag och Hedda och kastade sten på Mirandas fönster på tredje våningen - vi missade nio gånger av tio, givetvis - och när hon öppnade sa vi att nu kidnappar vi dig, vi ska på kakbuffé... kan du komma ner?)
Så satt vi i ett par timmar och åt kladdkaka och snackade skit om vår mattelärare.
Mina små erper.
Och kvällen ska tillbringas på restaurang med min och Alices familjer. Och vi är lediga nu.



Dagens lilla glädje-grej: att gå omkring och prata med den där underliga, goa blandningen av skämt och allvar.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0