"Running through life, like a misfit"

Elefant – Misfit

Jag får inte nog av den här låten. Den växer med varje lyssning. Sitter och lägger egna stämmor med min förkylda röst och tappar bort mig själv i gitarrerna.
Och visst känner man sig lite som en misfit ibland.
Sov ungefär ett halvt dygn inatt och det mest ansträngande jag har gjort har varit att ta en tvåhundrameterspromenad till affären (stannade hemma från skolan), vilket höll på att ta kol på mig. Så sen satt jag hela eftermiddagen på altanen och läste ett enormt häfte geografi och lyssnade på Bon Iver. Återkommer ständigt till genialiteten i den musiken. Enkel, fin och luftig. Wunderbar. Mm.

Sparka på himlen jag ska sparka på himlen
jag har kängor med stålhätta och jag ska sparka på himlen
för himlen är grå och man ser flygplansspår
man ser en spegelbild av sina egna orosmoln
Jag vill ha sol vill se igenom vill se rymden
vill se allt som alla molnhelveten täcker
jag vill inte undra jag vill veta om jag räcker
om jag räcker
Jag ska sparka sönder betongdjungeln och asfaltshavet
jag är så jävla trött på oljudet och stadsavgaser,
jag vill andas jag vill andas jag vill veta
om jag räcker
om jag räcker
Jag vill inte vara rädd för allt och sluta andas
sluta andas så fort det gör ont, det hjälper fan inte
jag har kängor med stålhätta och jag ska sparka sönder min rädsla
den ska dö den ska dö min rädsla ska fan dö
avliden rädsla rest in peace och allt sånt där
och jag vill inte undra jag vill veta om jag räcker.


Dagens lilla glädje-grej: att sitta i shorts och tunn blus i solen och dricka cola och ta ut sommaren i förväg.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: Roshelly

Krya koolaste katten i kvarteret! mjaoo http://open.spotify.com/track/3oEcmDsocQIaJwKIxuiyWG

2010-05-20 @ 23:07:37
URL: http://atthamna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0