Hundraårig poesi

"Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna någon slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst."
Säga vad man vill om Hjalmar Söderberg och Doktor Glas, men vissa ord pusslas ihop till något som bara får en att stirra dumt på texten och förundras. Idag var en mindre bra dag, så jag stänger in mig på rummet med Sting och Doktor Glas. Och förundras.


Dagens lilla glädje-grej: att träffa en massa random folk på vagnen.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: Miranda

jag hatar idag

2010-05-27 @ 21:45:12
URL: http://enpratstund.blogg.se/
Postat av: Roshelly

Jag tror på köttets lustar och på själens obotliga ensamhet. Åh!



Hjalmar kommer aldrig blir föråldrad. Du får en kram för din dåliga dag oxå. KÄRLEK.

2010-05-27 @ 22:40:45
URL: http://atthamna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0