Everything's so fucking GREEN

Det är grönt överallt. Och ljust. Fan vad nice. (Citatet ovan från filmen Death at a Funeral.)
Måndag morgon började med en fullkomligt onödig franskalektion, efter att jag gömt mig för min buss-fan på väg till skolan. Människan fattar inte vinkar.
Resten av dan var helt okej, dock. Så fort jag kommer hem hoppar syster yster fram med ett brett leende, och efter ett kort mellanmål på en solig veranda bestämmer vi oss för ett gemensamt fuck-it-all och drar ner till stan och kikar i affärer. Jättekorkat med tanke på allt plugg. Men så jävla bra.
Plugget får jag däremot göra nu. Jäääääääätteotaggad. Grejen är att ämnet och uppgiften är sjukligt intressant, och jag vet ungefär vad jag ska svara - jag vet bara inte hur. Hatar att skriva inlämningar, är helkass på det. Brukar vara så för mig. Vet vad jag borde säga, bara inte hur. Problematiskt, min käre Watson.
Nu tror jag dock att jag ska göra mig en kopp te och nibbla på en giffel.
Och plugga.
Fuck.
Avslutar med ett litet musiktips (tack, Spotify-reklamen): Hindi Zahra – Beautiful Tango (Album Version)


Dagens lilla glädje-grej: att ligga och halvsova på en solvarm kaj på lunchrasten.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0