Dimanche matin

Knarkar Elin Ruth Sigvardsson – Love - Feat. Lars Eriksson i högtalarna och blir bländad av solen som lyser in i mitt stökiga rum. Ska strax ut i trädgården och rensa ogräs och med lite tur tjäna ihop en hundring eller två.
Det är maj nu. Hur i helvete gick det till? Februari med alla sina snöoväder och cafébesök känns inte alls avlägset, och nu sitter jag här omgiven av knoppar som gör ont när de brister och plusgrader som tinar upp en. Känns läskigt men ganska bra. Det kanske kan bli en sommar i år, trots allt.
Valborg tillbringades efter en del om och men hos Emilie efter en mycket mysig middag här hemma med syster yster & co. Hade trevligt hela kvällen, som avslutades med film på rummet med Alice. Och igår gick vi en stund på stan, jag och Alice, vilket resulterade i en väldigt puttenuttig gullig blommig sommarklänning som jag blev helt kär i. På kvällen som söta Anna hit och käkade middag, innan jag och pappa drog till studion och satt och jammade i ett par timmar. Började med att vi letade trumkomp, slutade med vi satt med en grovt distad elgitarr och en bas och flinade. Askul.
I veckan har jag en historiainlämning, filminspelning och sånguppvisning att se fram emot. Kommer bli helvetestajt med plugget, så måste sitta i eftermiddag. Vilket känns surt med tanke på det fantastiska vädret. Men så ere.
Det är sol och jag ska jobba i trädgården och lyssna på musik och plugga lite. Enkla saker. Att göra.


Dagens lilla glädje-grej: att vakna i ett ljust rum precis innan väckarklockan ringer och gosa ner sig i ett tjockt duntäcke.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0