Argh blargh fin dargh

Just nu har jag en snusnäsduk på huvudet, blött hår, skitiga naglar och en snirklig mustasch.
Förklaringen (behövs det verkligen någon??): Donner-OS. Skolan anordnade massa lekar och tävlingar uppe i en skog i närheten av mig, och vår fina klass klädde ut oss till pirater. Så jag har gått omkring tillsammans med 499 andra elever i ett stadigt duggregn och morrat aaaarrrgh med jämna mellanrum. Jag och Hedda blev även överfallna av ett par ungar, varav en liten tjej ville att vi skulle halshugga hennes godsedjurshund.
Dagens ungdomar, alltså.
Bilder verkar redan dyka upp på facebook. Mycket, mycket smickrande. Pirater är fina grejer.
Imorgon har vi en kort geografiredovisning, sen inget mer i skolan. Öppen Scen på eftermiddagen då jag och Oscar förmodligen till slut ska köra Hero of War, sen drömfrukost hos Lisen på onsdag och klippning på eftermiddagen för mig (!!!), en lektion och sen klassfika på torsdag, sen fredag... och sommarlov.
??????????????????????????????????????????????????????????????????
Hur som helst. Nu ska jag ta en dusch och tvätta bort allt piratsmink, sen städa vinden där några små erper sov över inatt. Det var rätt kul men vi glömde städa, hoho. Fina erper.
Hittade precis en "regnigt"-spellista. Passar fint.
Picknickfestivalen, förresten! Glömde jag ju nämna. Jättefint var det, i alla fall. Fint folk, fint väder, fin musik, fin mat i fin picknickkorg jag hittade. Fint liv.

Dagens lilla glädje-grej: att stå och dansa till ledmotivet från Pirates of the Caribbean som dunkar från en bergsprängare.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0