Samedi midi (för att det är så INDIE med franska liksom)


The Faces – Ooh La La

Tänk varma eftermiddagar i solen, med den här låten på lagom hög volym. Man vill ju bara dansa lite grann. Sitta med en kompis och en kall cola och inte göra ett skit.
Mindre än en vecka kvar till sommarlov nu. Hur? Hur? Hur? Hur? Hur? Hur fan gick det till?
Inte för att jag klagar, alltså. Verkligen inte. Eller jo, kanske lite, för så många av mina kompisar kommer jobba och då hinner de inte träffa mig, och det är ju segt. Men ändå. Lov, ledighet, sommar. Jotack.
Syster ysters student igår var i alla fall helt enorm. Stod vid utspringet och plåtade febrilt med tårar som brände i ögonen. Blev helt sjukt rörd; fattar inte riktigt varför. Klart det var coolt, men i alla fall. Och de var så glada, allihop, så sjukt euforiska och de bara dansade och skrattade och skrek rakt ut och hoppade runt och skrek mer och dansade och sprutade champange och skrattade och dansade och åh. Jag gömde mig bakom solglasögonen och skrattade lite ostadigt. Klampade omkring i jeansskjorta och -shorts och Doc Martens och tygpåse och kände mig jättepunk. Sen gick jag hem och bytte om till puttenuttig sommarklänning och högklackat. Medan syster yster hoppade runt på ett flak i stan.
Sen fick jag i alla fall lite sällskap i form av Hannah, Karin, Alice, Hedda och Oscar, som hade med sig en liten present i form av ett tidningsurklipp som han försökte gömma i min kudde. Han lyckades inte, dock. Jag var för snabb. Så det så.
Det blev i alla fall en trevlig kväll. Ville hugga av mina värkande fötter mot slutet, men det var ingen fara. Är bara öm idag.
Om en liten stund ska jag även iväg till Majornas Ring of Music och kika på Hedda och Oscar som ska lira lite. (Lira alltså. Fulaste ordet jag hört. Kan inte låta bli att använda det just därför.) Och ikväll funderar jag mycket allvarligt på att käka nåt gott ute på altanen, sedan äta glass med familjen och se på film. Det känns väldigt bra idag, faktiskt.
Är jätteledsen för att morbror snodde vår kamera på sin semester till Botswana. Får tillbaka den om typ tre veckor. Tre veckor utan kamera. Hur fan ska det gå till? Jag avlider.

Dagens lilla glädje-grej: att sitta för mig själv och skratta ihjäl mig åt Hulken som går på tv.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0