...fy fan vad ni är bra

Idag tar syster yster studenten. Därför sitter det just nu cirka trettio småfulla arton-nittonåringar på vår altan och dricker champange, äter jordgubbar och sjunger studentsånger. Själv kom jag i säng kring klockan ett inatt (tack vare essä-helvetet), och överskattade tydligen min förmåga att sova i högt ljud. Alltså vaknade jag halv åtta, hörde dörren smälla igen och en massa glada tjut, hittade ett par öronproppar och försökte somna om. Det gick inget vidare. Så nu sitter jag i sängen med en sjukligt bra låt (Spoon – The Way We Get By) och ska strax se på några Vänner-avsnitt. Lite mysigt är det ändå.
Syster yster tar studenten. *Skakar suckande på huvudet.* Syster yster håller på att bli vuxen, och hon ska till Kina i ett halvår. Stakar ut en väg som jag inte får följa med på. Och det känns helt sjukt. Jag har liksom alltid gjort lite som hon, följt i storasyrrans fotspår, och hon har alltid funnits i närheten och funnits där. Nu håller hon på att göra nåt med sitt liv och drar ifrån med svindlande hastighet. Och jag får inte följa med.
Kanske är det lika bra. Kanske behöver jag göra egna fotspår och sånt.
Och kanske snackar jag bara skit och är avundsjuk på att syster yster tar studenten och ledsen för att hon om några månader ska lämna mig syster yster-lös här i Sverige.
Men en sjuhelvetes dag ska det bli, hur som helst.

(Går)dagens lilla glädje-grej: att sno en spellista och bli helt lycklig av all bra musik.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: Rochelle

Kände likadant när min syrra stack till spanien! Är van vid att dela allt, sämst när hon får fler upplevelser än mig, men duuu lisa vi kommer ikapp!;) Om två år är det vår tid att leva på riktig!

2010-06-04 @ 09:33:39
URL: http://atthamna.blogg.se/
Postat av: syster yster

sen när har du nånsin gjort något som mig? haha. du har egna fotspår så det räcker och blir över ;) sorry för förlorad nattsömn! :*

2010-06-07 @ 01:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0