Kvällspromenad med regnbågsparasoll


...och nej, jag har inte tagit LSD. Jag och Hannah tog precis en liten promenix bara och jag hade ett gigantiskt paraply.
Just nu går Grey's Anatomy på femman men jag klarar inte av att se mer; alla bara dör och jag blir ledsen. Så mamma och pappa får berätta hur det gick sen. Jag sitter och lyssnar på Billie Holiday istället. Tihi.
Brunchen idag hos Lisen med fina klassen var i alla fall helt enorm. Borden var överfyllda med mat och man bara åt och åt och åt och åt och pratade en massa och skrattade och sjöng lite grann och åt lite till. Helt vansinnigt nice. Sen drog jag in till stan där jag mötte upp syster yster som satt och höll mig i handen hos frisören medan håret åkte av. Det var lite kul ändå. I nacken är håret alltså skitkort och ser ut lite som små fjun, och fram är det lite längre; strax under axelkort. Snedluggen är kvar. Det känns så stört, verkligen. Går omkring och stirrar på mig själv i varje reflekterande yta jag hittar. Men jag är ändå ganska nöjd.
Så hann jag hem och käka lite mat (är imponerad över att jag fick i mig nåt mer efter brunchen) innan jag stack på sånguppspel på Studiefrämjandet. Det var kanske inte så jättestor publik, men ändå. Kul. De andra som sjöng var fascinerande osäkra och svajiga på tonerna, så jag fick lysa lite grann. Det gick i alla fall helt okej. Far filmade med iPhonen, kanske kommer upp på facebook/blogg nån gång. Om nån av oss orkar. Hoho. Och sen promenixen med Hanni.
Tyvärr har jag ingen vidare bra bild på nya frissen eftersom min webkamera verkar driva någon sorts personlig vendetta mot mig av okänd anledning, så det kommer kanske i sinom tid, men inte idag.

Dagens lilla glädje-grej: att ta en spontanfika med syster yster och mysa i regnet.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0