Do be do be do

To do is to be
To be is to do
Do be do be do

Idag vaknade jag kring elva. Käkade frukost framför teven till ett. Har legat och solat till halv tre. Nu käkar jag tortellini med en massa olivolja och taggar inför Italien-trippen lite senare i sommar.
Igår tillbringade jag en stor del av kvällen uppkrupen i soffan med en filt, en halv burk Ben & Jerry's-glass och Borta Med Vinden som gick på teve. Bortsett från det så tränade jag och städade källaren (ja, jag fick betalt för källaren).
Häromdan drog jag och Miranda till Saltholmen med PicknickeN, sen hyrde vi film av en lite läskig kille som sa att han skulle busringa mig.
Ikväll ska jag på tjejmiddag hos Petra.
Jag gör inte sådär jättemycket nyttiga grejer, direkt. Beroende, dock, på hur man definierar nyttigt. Om det är som något som gör mig glad, avslappnad och får mig att må lite allmänt bra och därmed bidra till en generellt sett mer välmående värld... tja, då kanske jag gör nåt nyttigt. Dock städar jag inte så mycket eller diskar eller gör sånt jag borde göra nu när jag har så mycket tid.
Synd.

Oh, Jenny you are crazy
First I'm perfect then I'm lazy
-Paolo Nutini

Dagens lilla glädje-grej: att ligga ute på altanen och svettas och diskutera politik och festförberedelser med syster yster.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0