1/7000000000

Ska strax sätta mig i pluggsoffan med en kopp glögg och läsa Fucking Faust.
Men först vill jag tacka världens alla fina människor för att de finns.
Taxichaffisen och den norska tanten som betalade min kompis taxiresa genom snökaoset häromdan: TACK FÖR ATT NI FINNS.
Killen på bussen som ler när han möter min blick: TACK FÖR ATT DU FINNS.
Lisens syrras kille som inspirerar med att vara smågalen och orädd: TACK FÖR ATT DU FINNS.
Den gamla tanten på vagnen som lämnar sin plats åt småbarnsmamman från helvetet: TACK FÖR ATT DU FINNS.
Människan som satte en clownnäsa på statyn vid Storan: TACK FÖR ATT DU FINNS.
Ungarna som har pulkaorgie (jävlar rättstavningsprogrammet reagerar inte HAHA) och skriker av skratt: TACK FÖR ATT NI FINNS.
Fyllot på centralen som hjälpte min kompis fördriva tiden: TACK FÖR ATT DU FINNS.
Killen i mataffären som alltid hälsar så glatt: TACK FÖR ATT DU FINNS.
Syster ysters pojkvän som ingen i familjen träffat men får alla att må så bra: TACK FÖR ATT DU FINNS.
Gatumusikanterna i korsningen mellan Korsgatan och Kungsgatan: TACK FÖR ATT NI FINNS.
Försäljaren på Carlings som pratade julklappar till pojkvänner med Hedda: TACK FÖR ATT DU FINNS.
Killen på Jul på Liseberg som har det galnaste och mest högljudda skrattet jag nånsin hört: TACK FÖR ATT DU FINNS.
Naturaren i korridoren som suger på gitarr men spelar ändå: TACK FÖR ATT DU FINNS.
Spårvagnschauffören som väntar in en springande resenär: TACK FÖR ATT DU FINNS.



Och självklart alla namnslösa ansiktslösa allt annat än meningslösa människor som gör allt sånt här utan att någon uppmärksammar det: TACK SOM FAN FÖR ATT NI FINNS.

Dagens lilla glädje-grej: att med slutna ögon sitta med armarna om en stolsrygg på en mattelektion och lyssna på klassisk gitarrmusik som flyter fram under Jens fingrar.

Kommentarer
Postat av: Präädan

Kul att jag hittade din blogg Liz. Du tar så fina bilder!

2010-12-08 @ 13:44:15
URL: http://enelegi.blogspot.com
Postat av: lisen

Blev som jävla glad av att läsa denna texten. Ska nog göra det ett par gånger till.

Precis som dina bilder, det vackra i vardagen.

2010-12-08 @ 17:34:38
Postat av: Marcus

Om jag blev glad? Ja!

2010-12-08 @ 19:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0