Sätt På Fyran Kl.20

Sitter framför brasan med benen i kors och en kopp glögg bredvid. Och har inte ett dyft att göra. Hade kunnat läsa, men har redan gjort det ett antal timmar idag och är inte särskilt sugen på att fortsätta, oavsett hur bra boken är. Sitter istället och försöker få upp värmen, tre timmar efter ännu en vinterpromenad. Går halvbra. Fryser ändå, men det är okej. Lite glögg och ett par lager filtar löser det mesta.
Livet rullar på här ute. Var in till stan igår med far och morbror och köpte ny monsterteve som invigdes på kvällen med ett avsnitt Grotesco från STVplay. Satt med småkusin i knät och drack varm choklad och tyckte om. Gick och la mig och vaknade, min vana trogen, ungefär elva timmar senare. Halv tolv blev det, ungefär. Småkusiner är fascinerade. Jag har vaknat ungefär samma tid varje dag sen vi kom hit, och de är chockade över min sömnkapacitet. Jag gäspar att jag tar igen en hösts förlorad sömn. Säger att de kommer förstå precis om några år. Gör en skål risgrynsgröt och kryper upp i soffan med min bok. Fortsätter ladda batterierna.
Jag mår så oförskämt bra härute, men jag saknar i alla fall. Saknar bambaidiotier och korridorssamtal, saknar myskvällar och chailattefika. Randompromenader och jagälskardig-sms. Men jag kommer tillbaka i sinom tid. Typ imorgon, då det vankas bio med fab-5 och brunch med Miranda.

I övrigt känns det att jag har spelat mycket gitarr. Jobbar på att sätta några barréackord ordentligt, vilket gör att jag pressar gitarren mot bröstkorgen, vilket gör att jag har har arbetat upp ett ordentligt blåmärke. Dessutom är det nån nerv i handleden som hoppar omkring och är lite småläskig. Plus svinömma fingertoppar.
Men det är så värt det. Slängde ihop en låt igårkväll, mest på skämt, men den låter helt underbart på den gitarren. Åh. Mysgitarr. Hihihihi. Fniss fniss.


Huh. Den var snyggare i fullt format. Doh.


Dagens lilla glädje-grej: att gräva ner fötterna i mina übermjuka mystofflor. Mys. Mys. Mys.
Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: lisen

fint, fint fint.

Och du måste komma till jonsered NU. Det är galet vackert härute.

2010-12-28 @ 20:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0