Myskaos

Åh, landet.
Jazziga julsånger på låg volym i högtalarna, myskaos i köket, oklädd gran i ett hörn, småkusiners warhammer-jargong, största raggsockorna på fötterna, pyjamasbyxor och stickad tröja. Inväntar ikväll den årliga julrimshetsen - typ uppesittarkväll med rimordböcker, hemlighetsmakeri och otaliga koppar glögg.
Det blir inte mycket bättre.
Idag har jag kokat halvimproviserad fudge med extra mycket kakao och pepparmintsolja. Det där med att vägra följa recept måste vara nån genetisk defekt på den kvinnliga sidan av släkten. Varken jag, mamma eller syster yster tycker det är särskilt kul med förutbestämda mängder kryddor och ingredienser, så oftast slutar det med att vi mer eller mindre trotsigt kastar receptet över axeln och med ett ondsint skratt har i det vi känner för.
Men det är också allt jag har gjort. Har blivit smått golvad av en illvillig förkylning och hasar omkring i huset och pratar nånstans långt bak från bakhuvudet och snörvlar lite uppgivet.
Men jag tänkte inte göra nåt särskilt utmattande på... några veckor. Hah. Så lär ju bli frisk om några dagar.
Nu babblar jag. Småkusiner och morbror har precis börjat klä granen och de är så söta att jag nästan blir rörd.
Det är helt galet. Jag har blivit så blödig. Blir jätterörd för småsaker och får hjärtklappning för jag tycker så mycket om.
Men ska man få en hjärtattack så ska det ju vara av kärlek, om något.


Dan före dopparedan. Majgadd. How time flies.
Imorgon lär jag inte hinna skriva något, så god jul nu, då. Glöm allting förutom de ni älskar och njut av livet.

Sweet dreams <3

Kommentarer
Postat av: Petra

Ååååh god jul på dig fina Lisa! Hoppas ni får det supermysigt ute i älskade onsala :D Pussss vi hörs i mellandagarna, bio med mig och alice måndag eller tisdag kanske? hihi :)

2010-12-23 @ 18:57:56
URL: http://petralundevaller.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0