Mer Utförlig Uppdatering

Något mer sammanhängande uppdatering, då kör vi.
Fredag kväll.
Virrig, trött och smånervös. Tänkte gå och lägga mig kring niotiden men vid tiosnåret skypade jag fortfarande med Lisen, Melanie och Oscar samtidigt som jag gungade fram och tillbaka i stolen och glodde på virrvarret av kläder på soffan som skulle ner i väskan. Runt halv elva gled jag in i nån sorts sömn.
Vaknade fem-sex timmar senare:
lördag morgon.
Klockan plingade till vid kvart i fem. Tio minuter senare stod jag på ostadiga ben och försökte fokusera blicken. Slängde ner det sista och fick skjuts till centralen av världens bästa mamma. Mötte upp Hedda och Miranda, satte oss tillrätta i en avskild kupé, slocknade.
När vi sedan vaknade vet jag inte vad som hände riktigt:


Hade tänkt läsa någon av de tre böckerna som måste vara utlästa efter lovet, men nä. Det gäller att prioritera.
Så kom vi fram till Stockholm C. Lallade runt, låste in väskorna, skrattade åt/förundrades över Borgarsvinet som följde oss till Söder där vi käkade en brutalt god lunch.
Sen.
Shoppade vi.
Tillbringade hela eftermiddagen på secondhand-butiker på Söder och en snabbis i närheten av Götbacken. Kände mig väldigt ytlig som petade på klädesplagg och hojtade "asså var den här snygg egentligen...?" och stod med armarna i sidorna och lätt tiltat huvud och lekte smakråd - men det var terapi. Fucking terapi. Behövde verkligen släppa skolan och allting som den förknippas med ett tag. Inte förtränga, bara släppa. Andas, liksom. Och det var det jag gjorde bland galgar och blötsnö - andades. Pratade konstant med Hedda och Miranda. Skrattade. Tänkte inte på nånting annat än nuet, och hur mycket jag älskade det.
Svårare än så var det inte.
På kvällen lagade vi tacos åt mina släktingar som vi bodde hos, jag hjälpte småkusin att lära sig en pianogrej, vi spelade lite gitarr och åt glass. 19-20 timmar efter att vi vaknat däckade vi i sängarna.
Söndag morgon.
Småseg. Frukost med microraped varm choklad och flingor, så tafflade vi oss in till stan och fick panik på centralen som inte hade några lediga skåp, och sen lallade vi runt på Drottninggatan innan vi käkade lunch med kära Dante på världens bästa lilla murriga källar-café.


Helt oredigerade bilder, för övrigt. Har inte hunnit.
Efter lunchen snurrade vi runt ett tag kring Gamla Stan innan vi släntrade in på centralen i chockerande god tid. På tåget (som var i tid!) käkade vi i princip middag och läste i tre timmar.
Och det bästa: TÅGET VAR I TID HEM. Till och med två minuter tidigt.
Stående ovationer, SJ.

Idag har varit en fullkomligt meningslös dag i skolan med inslag av oförståelig Hamlet och skrattanfall på mattelektioner. Nu ska jag tvätta håret innan en rendez-vous med fab-5 ikväll.

Dagens lilla glädje-grej: att fatta vad matteläraren säger för första gången på ett halvår (att det var "god jul" behöver vi inte prata om).
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0