Lunch Time

Sitter i köket och äter snabbnudlar direkt ur kastrullen. Sneglar på klockan, skruvar på mig, ska iväg till skolan och hålla argumenterande (agiterande) tal innan pianolektionen.
Är fascinerad över att jag orkar. Undrar var energin kommer ifrån.
Kanske är för att jag gick hem vid lunch igår. Bangade sista lektionen, tänkte göra klart talet men det slutade med två timmars komaliknande sömn och vakna och helvete och hårdrock på vagnen och sen till sånglektionen.
Välan.
Och syster yster kommer hem om sex veckor. Cirka. Jag ser fram emot att bråka om kläder och smycken och musik och sitta uppe sent och prata djupa saker i badrummet mitt i natten och sega helgmornar framför teven och tjafsa om MTV vs. canal+ och mördarblickar när vi tycker den andra är fånig och skrattanfall när ingen annan fattar vad vi menar. Jag ser fram emot att riva upp den här haltande vardagen som, trots att den är nog så fin, inte är hel.

Och nu är nudlarna slut så jag lägger stämmor på Noah And The Whale – Give A Little Love men är fortfarande lite småhungrig.
Blir nog en lussebulle på vagnen.


Okej det syns nog inte vad det är på den här bilden. Det ska i alla fall vara små dammkorn i luften. Det syns i bättre upplösning.
Faktiskt.

Dagens lilla glädje-grej: att vår före detta strejkande dusch funkar igen.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0