Mornin' ol' chap

Wooow.
Är så sjukt jävla groggy. Blir fascinerande yr varje gång jag reser mig upp och kan utan problem sitta och stirra framför mig i flera minuter.
Förklaring: hardcore-sömn inatt. Tio, elva timmar i koma.
Tillbringade gårkvällen i soffan med thaimat och Ben&Jerry's direkt ur burkarna framför 500 Days of Summer - en faktiskt väldigt mysig film med underbart soundtrack. Satt i syster ysters gigantiska mysbyxor och en stickad tröja och gäspade. När filmen var slut fastnade jag framför Braveheart och terrade stackars Hannah med galna sms (sorry bout that, förresten). Ett exempel:
"Det där kan inte vara William Wallace, jag är snyggare än honom!" "Du är galen..." "Då har jag kommit till rätt ställe!" HEHEHEHEHEHEHEEE så skrattar de asfult. Tydligen har de dödat ett vildsvin på hisingen som var två fucking meter långt!
Det är vad som händer med mig efter sömnbrist och sockerchock.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på att läsa en tunn liten bok om GTD (Getting Thins Done). Föga förvånande förklarar boken hur man på effektivast möjliga sätt får saker gjorda. Känns som att det kan behövas inför tvåan. Utöver det leker jag med tanken på att baka bröd. Sen är jag också sugen på att fota men har inget spännande att ta kort på. Kanske blir en tur ner på stan och fota svartvita snapshots. Om jag orkar.
...kanske inte.

In an unrelated note så fattar jag inte alls vårt klassschema. Asså... verkligen inte. Känner mig jättekorkad. Men vafan? Uuuhh.

Dessutom kom jag på en sak igår. Eller... åter-kom-på en sak. Man måste nog se människor som de faktiskt är. Det är jävligt onödigt, dumt och energikrävande att försöka passa in folk i mallar de inte passar i. Då slutar man bara frustrerad och sårad och ännu mer förvirrad än man var i början.
Men det kan ändå göra ont. Att ge upp illusionen och den ack så fina tanken man hade.
Jag kommer ihåg det här med jämna mellanrum, surar över det och glömmer av det igen. För att ett tag senare komma på det, sura över det och glömma av det än en gång.

Nu är klockan halv fyra och jag har pratat i telefon med Oscar i en halvtimme och inte gjort någonting annat vettigt. Taggar brödbak. Gnuggar mig i ögonen och blinkar dumt.

Dagens lilla glädje-grej: att vakna till en avlägset mullrande åska och med täcket över huvudet somna om.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0