Header

Läste precis syster ysters blogg. Igen. Nånting bara brast och tårarna rinner helt hjälplöst. De gör inte så mycket väsen av sig förutom att de blöter ner jeansen och gör allting suddigt.
Det är bara tillfälligt och det vet jag med all önskvärd säkerhet, men ibland blir jag helt förlamad.
Det här är ett av de sällsynta tillfällena när ord förlorar sin mening.
Så för att tänka på nåt annat en stund kan jag gaska upp mig och glatt berätta om dagen. Vi kör en introvecka på skolan som förmodligen är jättepedagogisk och bra och sådär, men smärtsamt ointressant. Vi hade en föreläsning om Wikipedia med en kille som helt seriöst måste varit en av de sämsta talarna jag nånsin sett. Verkligen. Hans "skämt" föll till golvet under gravlik tystnad och luften gick ur oss och vi vågade inte titta på varandra.
Men det är säkert bra att kunna.
Så, efter en trevlig lunch och ett halvtaffligt pass fick vi sluta lite tidigare, och jag hamnade på bussen och sedan på Frank's Coffee med Hanna, Isabell, Rochelle och en obligatorisk chailatte. Fruktansvärt trevligt. Satt senare på vagnen hem i solskenet som fortfarande värmde och lyssnade på musik, blundade och tillät mig några ögonblick fullkomlig lycka.

LG.
Life's Good.

Dagens lilla glädje-grej: att sitta inknödd i en soffa under "lektionstid" och kolla youtubeklipp under hejdlösa garv, fastklämd mellan några väldigt goa människor.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0