Plugglös pluggdag

Ledig onsdag. Sovmorgon till nio, seg frukost, seg förmiddag, seg middag, pannkakor till lunch. Förträngning av plugg.
Jag sov så gott inatt. Kanske för att jag somnade och kände mig lite varm och glad och älskad och ostressad. Jag vaknade i ett soligt rum med ett litet försiktigt leende som jag först inte ens märkte.
Sitter med några genier i högtalarna. Kvaliteten är tyvärr på gränsen till usel, men musiken desto bättre: http://www.myspace.com/oddsocksswe.
Jag har fått ett litet hjärta på armen som inte går bort.

Jag fyllde i det lite för jag tyckte det var så sött. Men tänk om det var så enkelt - att fylla i sitt hjärta varje gång det började slitas ut?
(Förlåt, jag kunde inte låta bli. Det var en för uppenbar liknelse bara.)
Har ni märkt att det så sakteliga börjat bli grönt överallt? Åker förbi en liten å med spårvagnen varje dag, och kring vattnet har det börjat komma upp gröna grässtrån och små krokusar. Försiktigt och lite tveksamt, men det händer i alla fall nåt. Och jag blir så glad varje gång jag åker förbi och ser det. Verkligen jätteglad. Så där att jag sitter och småler lite för mig själv och försöker gömma mig bakom mina solglasögon.
Och utanför fönstret haglar/regnar/slask-snöar det medan solen lyser igenom här och där.
Aprilväder, lika osäkert som jag. Asbra.
Dagens lilla glädje-grej: att storögt märka att mina fingertoppar börjar bli hårda av allt gitarrspelande.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0